រថយន្តក្រុង ដែលដាក់សម្ពោធឲ្យប្រើប្រាស់ នៅទីក្រុងភ្នំពេញ នៅថ្ងៃទី ០៥កុម្ភៈ ២០១៤។
@RFI
ក្រោយពីបានធ្វើការសាកល្បងរថយន្តក្រុង អស់រយៈពេលប៉ុន្មានខែកន្លងទៅនេះ រដ្ឋាភិបាលកម្ពុជា និងសាលាក្រុងភ្នំពេញទើបនឹងបានសម្រេចបង្កើតរដ្ឋាករស្វយ័ត ដើម្បីធ្វើការវិនិយោគ និងគ្រប់គ្រងសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ នៅក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញ។ នៅថ្ងៃនេះ សេង ឌីណា សូមលើកឡើងដោយត្រួសៗ អំពីផលប្រយោជន៍ខាងសេដ្ឋកិច្ច និងខាងបរិស្ថាន នៃប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនតាមរយន្តក្រុង។
ប្រភព៖ដោយ សេង ឌីណា
នៅពេលដែលសាលាក្រុងភ្នំពេញប្រកាស អំពីគម្រោងបង្កើតសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុង មានអ្នកខ្លះបានបង្ហាញនូវក្តីបារម្ភ ពីផលប៉ះពាល់ដល់របររកស៊ីមួយចំនួនរបស់ប្រជាជន ជាពិសេស អ្នករត់ម៉ូតូឌុប ស៊ីក្លូ និងរ៉ឺម៉កម៉ូតូ។ ផលប៉ះពាល់ប្រហែលជាអាចនឹងត្រូវមាន នៅក្នុងទំហំណាមួយ។ ក៏ប៉ុន្តែ គេក៏មិនគួរនឹងភ្លេចដែរ អំពីផលប្រយោជន៍ជាច្រើនផ្សេងទៀត ដែលកើតចេញពីប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុងនេះ។
ទីមួយ គឺផលប្រយោជន៍ខាងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច។
ការវិនិយោគលើប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុងនឹងបង្កើតការងារដល់ប្រជាជន។ ប្រសិនបើសេវាកម្មរថយន្តក្រុងមានដំណើរការល្អ មានអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែច្រើន ហើយមានបណ្តាញកាន់តែទូលំទូលាយ វាបង្កើតការងារកាន់តែច្រើន។ ការងារទាំងអស់នេះ រួមមាន អ្នកបើកបររថយន្តក្រុង អ្នកលក់សំបុត្រ អ្នកឆែកសំបុត្រ បុគ្គលិកផ្នែកជួសជុល និងថែទាំរថយន្ត ព្រមទាំងបុគ្គលិកផ្នែករដ្ឋបាល និងគ្រប់គ្រងជាច្រើនផ្សេងទៀត។
ការកាត់បន្ថយការចំណាយរបស់ប្រជាជន ទៅលើមធ្យោបាយធ្វើដំណើរ ក៏ជាផលប្រយោជន៍ខាងសេដ្ឋកិច្ចដ៏ចម្បងមួយ ដែលគេមិនគួរមើលរំលងដែរ ពីព្រោះថា ការចំណាយត្រឹម ១៥០០រៀល ក្នុងការធ្វើដំណើរមួយដង គឺជាតម្លៃមួយទាប បើធៀបនឹងការប្រើប្រាស់មធ្យោបាយធ្វើដំណើរផ្សេងទៀត ជាពិសេស ការប្រើយានយន្តផ្ទាល់ខ្លួន ដែលត្រូវចំណាយច្រើនទាំងទៅលើការទិញយានយន្ត ទាំងទៅលើថ្លៃសាំង និងទៅលើការថែទាំជួសជុល។
លើសពីនេះទៅទៀត ប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជួនសាធារណៈ អាចនឹងកាត់បន្ថយចំនួនយានយន្តនៅលើដងផ្លូវ។ ចំនួនយានយន្តនៅលើដងផ្លូវមានការថយចុះអាចនាំទៅដល់ការកាត់បន្ថយសំឡេងរំខាន ព្រមទាំងអាចជួយកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ និងការស្ទះចរាចរណ៍ ដែលអាចជួយដល់ការកាត់បន្ថយពេលវេលាក្នុងការធ្វើដំណើរ បង្កើនផលិតភាពនៃការងារ និងកាត់បន្ថយការចំណាយទៅលើការព្យាបាលនៅក្នុងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍។ ទាំងអស់នេះសុទ្ធសឹងតែជាផលប្រយោជន៍សេដ្ឋកិច្ច ទាំងសម្រាប់ប្រជាជនម្នាក់ៗ ក៏ដូចជា ចំពោះក្រុមហ៊ុនសហគ្រាស ក៏ដូចជា ចំពោះសហគមន៍ និងសេដ្ឋកិច្ចជាតិទាំងមូល។
ផលប្រយោជន៍ដ៏ធំមួយទៀត នៃប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ គឺផលប្រយោជន៍ខាងផ្នែកបរិស្ថាន។
ប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ ដូចជាតាមរយៈរថយន្តក្រុងនេះជាដើម គឺជាមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនដែលប្រើប្រាស់ថាមពល និងបំពុលបរិយាកាសតិចជាងមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនណាទៀតទាំងអស់។
ការសិក្សាស្រាវជ្រាវរបស់អ្នកជំនាញបារាំងបង្ហាញថា មនុស្សម្នាក់ ដែលមានទីលំនៅស្ថិតនៅចម្ងាយ ៥គីឡូម៉ែត្រពីកន្លែងធ្វើការ ហើយជិះឡានផ្ទាល់ខ្លួនទៅធ្វើការជារៀងរាល់ថ្ងៃ ក្នុងមួយឆ្នាំៗ គាត់នឹងទទួលខុសត្រូវក្នុងការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនិកគិតជាមធ្យមស្មើនឹងមនុស្ស ៤នាក់ ដែលមានទីលំនៅស្ថិតនៅចម្ងាយ ៥គីឡូម៉ែត្រពីកន្លែងធ្វើការដូចគ្នា ហើយជិះរថយន្តក្រុងទៅធ្វើការ។ សូម្បីតែការធ្វើដំណើរដោយម៉ូតូក៏មានការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនិកច្រើនជាងការជិះរថយន្តក្រុងដែរ។
នេះនៅមិនទាន់រាប់ដល់ការបញ្ចេញប្រភេទឧស្ម័ន ឬសារធាតុផ្សេងទៀត ដែលបង្កឲ្យមានការបំពុលបរិយាកាស និងប៉ះពាល់ដល់សុខភាព។
គួរបញ្ជាក់ថា ឧស្ម័នកាបូនិក ដែលកើតចេញពីវិស័យដឹកជញ្ជូន គឺជាអ្នកទទួលខុសត្រូវច្រើនជាងគេ ចំពោះការឡើងកម្តៅនៃភពផែនដី។ បើគិតជាមធ្យមនៅទូទាំងពិភពលោក ២៦% នៃបរិមាណឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់ ដែលជាដើមហេតុចម្បងនៃការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ កើតចេញពីវិស័យដឹកជញ្ជូន។
ដូច្នេះ អ្នកធ្វើដំណើរតាមរថយន្តក្រុង មិនត្រឹមតែអាចកាត់បន្ថយការចំណាយ និងដើម្បីសុវត្ថិភាពផ្ទាល់ខ្លួនប៉ុណ្ណោះទេ ក៏ប៉ុន្តែ ក៏អាចចូលរួមចំណែកផងដែរ ដល់ការកាត់បន្ថយសំឡេងរំខាន និងការបំពុលបរិយាកាសនៅក្នុងក្រុង និងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ក្នុងក្របខ័ណ្ឌពិភពលោកទាំងមូល៕
នៅពេលដែលសាលាក្រុងភ្នំពេញប្រកាស អំពីគម្រោងបង្កើតសេវាកម្មដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុង មានអ្នកខ្លះបានបង្ហាញនូវក្តីបារម្ភ ពីផលប៉ះពាល់ដល់របររកស៊ីមួយចំនួនរបស់ប្រជាជន ជាពិសេស អ្នករត់ម៉ូតូឌុប ស៊ីក្លូ និងរ៉ឺម៉កម៉ូតូ។ ផលប៉ះពាល់ប្រហែលជាអាចនឹងត្រូវមាន នៅក្នុងទំហំណាមួយ។ ក៏ប៉ុន្តែ គេក៏មិនគួរនឹងភ្លេចដែរ អំពីផលប្រយោជន៍ជាច្រើនផ្សេងទៀត ដែលកើតចេញពីប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុងនេះ។
ទីមួយ គឺផលប្រយោជន៍ខាងផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច។
ការវិនិយោគលើប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនតាមរថយន្តក្រុងនឹងបង្កើតការងារដល់ប្រជាជន។ ប្រសិនបើសេវាកម្មរថយន្តក្រុងមានដំណើរការល្អ មានអ្នកប្រើប្រាស់កាន់តែច្រើន ហើយមានបណ្តាញកាន់តែទូលំទូលាយ វាបង្កើតការងារកាន់តែច្រើន។ ការងារទាំងអស់នេះ រួមមាន អ្នកបើកបររថយន្តក្រុង អ្នកលក់សំបុត្រ អ្នកឆែកសំបុត្រ បុគ្គលិកផ្នែកជួសជុល និងថែទាំរថយន្ត ព្រមទាំងបុគ្គលិកផ្នែករដ្ឋបាល និងគ្រប់គ្រងជាច្រើនផ្សេងទៀត។
ការកាត់បន្ថយការចំណាយរបស់ប្រជាជន ទៅលើមធ្យោបាយធ្វើដំណើរ ក៏ជាផលប្រយោជន៍ខាងសេដ្ឋកិច្ចដ៏ចម្បងមួយ ដែលគេមិនគួរមើលរំលងដែរ ពីព្រោះថា ការចំណាយត្រឹម ១៥០០រៀល ក្នុងការធ្វើដំណើរមួយដង គឺជាតម្លៃមួយទាប បើធៀបនឹងការប្រើប្រាស់មធ្យោបាយធ្វើដំណើរផ្សេងទៀត ជាពិសេស ការប្រើយានយន្តផ្ទាល់ខ្លួន ដែលត្រូវចំណាយច្រើនទាំងទៅលើការទិញយានយន្ត ទាំងទៅលើថ្លៃសាំង និងទៅលើការថែទាំជួសជុល។
លើសពីនេះទៅទៀត ប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជួនសាធារណៈ អាចនឹងកាត់បន្ថយចំនួនយានយន្តនៅលើដងផ្លូវ។ ចំនួនយានយន្តនៅលើដងផ្លូវមានការថយចុះអាចនាំទៅដល់ការកាត់បន្ថយសំឡេងរំខាន ព្រមទាំងអាចជួយកាត់បន្ថយគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍ និងការស្ទះចរាចរណ៍ ដែលអាចជួយដល់ការកាត់បន្ថយពេលវេលាក្នុងការធ្វើដំណើរ បង្កើនផលិតភាពនៃការងារ និងកាត់បន្ថយការចំណាយទៅលើការព្យាបាលនៅក្នុងគ្រោះថ្នាក់ចរាចរណ៍។ ទាំងអស់នេះសុទ្ធសឹងតែជាផលប្រយោជន៍សេដ្ឋកិច្ច ទាំងសម្រាប់ប្រជាជនម្នាក់ៗ ក៏ដូចជា ចំពោះក្រុមហ៊ុនសហគ្រាស ក៏ដូចជា ចំពោះសហគមន៍ និងសេដ្ឋកិច្ចជាតិទាំងមូល។
ផលប្រយោជន៍ដ៏ធំមួយទៀត នៃប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ គឺផលប្រយោជន៍ខាងផ្នែកបរិស្ថាន។
ប្រព័ន្ធដឹកជញ្ជូនសាធារណៈ ដូចជាតាមរយៈរថយន្តក្រុងនេះជាដើម គឺជាមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនដែលប្រើប្រាស់ថាមពល និងបំពុលបរិយាកាសតិចជាងមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនណាទៀតទាំងអស់។
ការសិក្សាស្រាវជ្រាវរបស់អ្នកជំនាញបារាំងបង្ហាញថា មនុស្សម្នាក់ ដែលមានទីលំនៅស្ថិតនៅចម្ងាយ ៥គីឡូម៉ែត្រពីកន្លែងធ្វើការ ហើយជិះឡានផ្ទាល់ខ្លួនទៅធ្វើការជារៀងរាល់ថ្ងៃ ក្នុងមួយឆ្នាំៗ គាត់នឹងទទួលខុសត្រូវក្នុងការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនិកគិតជាមធ្យមស្មើនឹងមនុស្ស ៤នាក់ ដែលមានទីលំនៅស្ថិតនៅចម្ងាយ ៥គីឡូម៉ែត្រពីកន្លែងធ្វើការដូចគ្នា ហើយជិះរថយន្តក្រុងទៅធ្វើការ។ សូម្បីតែការធ្វើដំណើរដោយម៉ូតូក៏មានការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនិកច្រើនជាងការជិះរថយន្តក្រុងដែរ។
នេះនៅមិនទាន់រាប់ដល់ការបញ្ចេញប្រភេទឧស្ម័ន ឬសារធាតុផ្សេងទៀត ដែលបង្កឲ្យមានការបំពុលបរិយាកាស និងប៉ះពាល់ដល់សុខភាព។
គួរបញ្ជាក់ថា ឧស្ម័នកាបូនិក ដែលកើតចេញពីវិស័យដឹកជញ្ជូន គឺជាអ្នកទទួលខុសត្រូវច្រើនជាងគេ ចំពោះការឡើងកម្តៅនៃភពផែនដី។ បើគិតជាមធ្យមនៅទូទាំងពិភពលោក ២៦% នៃបរិមាណឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់ ដែលជាដើមហេតុចម្បងនៃការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ កើតចេញពីវិស័យដឹកជញ្ជូន។
ដូច្នេះ អ្នកធ្វើដំណើរតាមរថយន្តក្រុង មិនត្រឹមតែអាចកាត់បន្ថយការចំណាយ និងដើម្បីសុវត្ថិភាពផ្ទាល់ខ្លួនប៉ុណ្ណោះទេ ក៏ប៉ុន្តែ ក៏អាចចូលរួមចំណែកផងដែរ ដល់ការកាត់បន្ថយសំឡេងរំខាន និងការបំពុលបរិយាកាសនៅក្នុងក្រុង និងការប្រយុទ្ធប្រឆាំងនឹងការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ ក្នុងក្របខ័ណ្ឌពិភពលោកទាំងមូល៕
0 comments :